(4.6/5.0)
Vanaf welke leeftijd kan ik met het dieet starten?
Voor de Lose it fase van het FormaFast dieet (zeer laag calorieëndieet) geldt een minimumleeftijd van 18 jaar. De Shape it fase van FormaFast kan vanaf 16 jaar worden gevolgd.
Hoeveel kilo's ga ik kwijtraken met de FormaFast Lose it fase?
Het is onmogelijk iemands gewichtsverlies te voorspellen, omdat geen mens hetzelfde is. Sekse, leeftijd, stofwisselingspatroon, ontplooide activiteiten, genen en hormonenpijl zijn allemaal van invloed op iemands mate van gewichtsverlies. Daarom zullen wij bij FormaFast geen voorspellingen geven. Wat wij je wel kunnen meegeven, is dat het afvallen met maaltijdvervangers een bewezen methode is, mits je dagelijks minder calorieën binnenkrijgt dan dat je verbrandt.
Mag ik sporten tijdens het dieet?
Het is van belang dat je tijdens het volgen van het FormaFast dieet niet intensief gaat sporten, omdat je lichaam dan veel meer brandstof nodig heeft en hiervoor de hoeveelheid beschikbare koolhydraten niet toereikend is; jouw lichaam zal dan zijn brandstofbehoefte proberen te bevredigen met de eiwitweefsels in het lichaam en spierafbraak zal in een dergelijk geval het gevolg zijn. Hiermee kun je ook gezondheidsrisico's lopen. Het is belangrijk om hierbij op te merken dat intensief sporten niet bijdraagt aan gezond gewichtsverlies, maar dat dit het gewichtsverlies eerder tegenwerkt. Het lichaam kan zich dan niet meer herstellen van de sportieve inspanning. Wij adviseren om elke dag een half uur te gaan wandelen of fietsen.
Heb ik met FormaFast extra vitaminen nodig?
FormaFast is een zorgvuldig samengesteld programma en verstrekt een voedingspakket dat aangevuld kan worden met caloriearme dranken en groenten. Welke dit zijn, kun je bekijken in de lijst van toegestane groenten. Deze kan worden gedownload op onze download pagina. Ook de dagelijks benodigde eiwitten, koolhydraten en vet zijn aanwezig, het is dus niet nodig om extra vitaminen of mineralen te nemen.
Hoeveel dagen mag ik de Lose it fase achter elkaar volgen?
De richtlijn is, dat een laag calorisch dieet zonder medisch advies niet langer dan drie weken achter elkaar mag worden gebruikt. Dit betekent dat je 3 Lose it boxen achter elkaar mag volgen (21 dagen), Vervolgens neem je een tussenweek, zoals bijvoorbeeld beschreven in onze Shape it fase. Ook in de tussenweek blijft het aantal koolhydraten beperkt. Daarom eet je geen producten zoals aardappelen, brood, pasta, rijst, peulvruchten of fruit. Als je je aan deze richtlijn houdt, gaat het gewichtsverlies in deze week gewoon door en kun je daarna gemakkelijk weer overgaan op FormaFast Lose it fase. Je begint dan aan een nieuwe cyclus van 21 dagen, waarna er weer een tussenweek volgt. Net zolang tot je streefgewicht bereikt is.
Hoe behoud ik mijn streefgewicht?
Om op gewicht te blijven hebben wij de Keep it fase. In deze fase vervang je nog 1 product elke dag met een Formafast product. Het ongezonde tussendoortje kan bijvoorbeeld worden vervangen door een Formafast reep. Wil je 's ochtends snel een ontbijt hebben dat er niet voor zorgt dat je aankomt? Gebruik dan een van onze shakes. Speciaal voor deze fase hebben wij een Keep it Box ontwikkeld.
Hoe plaats ik een bestelling?
Wanneer je een product wilt kopen, voeg je deze eerst toe aan de winkelwagen. Dit kan door op de knop 'In winkelwagen' te klikken. Het geselecteerde product wordt nu automatisch in de winkelwagen geplaatst. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw. Aan de bovenzijde van het scherm zie je het aantal artikelen in de winkelwagen. Ook kun je bovenin het menu op ieder moment op 'winkelwagen' drukken om een overzicht te zien van alle geplaatste artikelen. In het overzichtsscherm kun je de aantallen nog aanpassen. Als je klaar bent met toevoegen van producten aan het winkelwagen, klik je op de knop 'Volgende' om af te rekenen of voer eerst een kortingscode in. 'Log in' met je gebruikersnaam en wachtwoord en de juiste gegevens worden direct ingevuld. Nieuwe klanten kunnen bestellen 'zonder registratie' of kunnen zich registreren door een e-mail en wachtwoord op te geven. Alle velden met een '*' zijn verplicht en noodzakelijk om de bestelling te kunnen versturen. Als alle gegevens correct worden weergegeven, klikt dan op ‘Volgende’. Selecteer nu de gewenste betaalwijze, er zijn diverse mogelijkheden. Je kunt bij FormaFast op de volgende manieren betalen: iDeal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Klarna, PayPal, Apple Pay, Belfius, KBC/CBC, Giropay en Sofort. Alle betaalmethodes zijn gratis m.u.v. PayPal (+ €1,00). Controleer tenslotte of alle gegevens correct zijn ingevuld. Eventueel is er nog ruimte voor een opmerking. Vink aan dat de 'Algemene Voorwaarden' akkoord en gelezen zijn, en bevestig de bestelling met de knop 'Bestelling voltooien'. Je komt automatisch op de pagina van de gekozen betaalmethode. Zodra de bestelling is afgerond ontvang je een bevestiging per e-mail met het bestelnummer. Zodra de bestelling is ingepakt ontvang je een mail met een track&trace code zodat je het pakket kan volgen.
Het plaatsen van artikelen in de winkelwagen:
Inloggen met je account:
Kies de betaalwijze:
Bestelling voltooien:
Wat zijn de voorwaarden voor het inleveren van kortingscodes?
Deze voorwaarden gelden voor alle codes van kortingsacties van FormaFast. Ook voor aangekochte kortingscodes gelden onze “Voorwaarden voor het inwisselen van actiecodes voor korting”.
Voorwaarden voor het inwisselen van actiecodes voor korting
Ik heb een klacht, wat kan ik doen?
Heb je een klacht? Erg vervelend als je een klacht hebt en wij zullen er alles aan doen om deze zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen! Neem contact met ons op. Geef een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Na ontvangst van jouw klacht ontvangt je een bevestiging. Binnen 3 dagen na ontvangst van jouw klacht zullen wij inhoudelijk op de klacht reageren. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan laten we het binnen deze drie dagen weten. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (De Geschillencommissie). Tevens is het mogelijk om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (Onlinegeschillenbeslechting).
Wat is de houdbaarheid van de producten?
Wij garanderen dat de shakes die je bestelt altijd een minimale houdbaarheidsperiode hebben van 2 maanden. Wanneer wij je shakes leveren die een kortere houdbaarheidsperiode hebben, kun je hiervoor ons mailen/bellen. Voor elk product dat een kortere houdbaarheidsperiode heeft dan 2 maanden sturen wij jou één nieuw artikel van hetzelfde product terug met een houdbaarheidsperiode van minimaal 2 maanden. Voor onze wafels, koekjes, cakejes, crackers en toast hanteren wij een houdbaarheidsperiode van 4 weken. Klanten kunnen zich niet herroepen op onze houdbaarheidsregels wanneer FormaFast bij gekochte producten een houdbaarheidsdatum heeft/had vermeld op onze site. Stuur de producten op naar: Vermeld bij je teruggestuurde pakket ook je naam, het bestellingsnummer, je adresgegevens, je e-mail adres en je telefoonnummer. Vermeld ook het bedrag aan verzendkosten en je bankrekeningnummer.
FormaFast B.V.
T.A.V. Retouren Houdbaarheid
Marie Curieweg 1B
6045 GH Roermond
Nederland
E-mail: retouren@formafast.nl
Ik wil mijn bestelling graag in een discrete verpakking ontvangen, kan dat?
Ja, onze producten worden in een neutrale bruine verpakking verzonden.
Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?
FormaFast verzendt pakketten met DPD pakketdiensten en 98% van alle pakketten worden binnen 1 tot 2 dagen bezorgd! Nadat de bestelling is ontvangen, krijg je een track & trace code vanuit DPD toegezonden. Daarin staat een link naar de website waar je de bezorggegevens kunt wijzigen (tot een bepaald tijdstip). Als de chauffeur vertrokken is, kun je in veel gevallen real-time volgen waar de chauffeur zich bevindt. De chauffeur doet standaard één bezorgpoging. Ben je niet thuis? Dan probeert hij je pakket bij de buren of de dichtstbijzijnde Pickup ParcelShop te bezorgen, zodat je zo snel mogelijk in het bezit bent van je pakket. Wij zijn afhankelijk van de kwaliteit en snelheid van onze transporteur. Indien je niet tevreden bent over een aflevering dan horen wij dat graag.
Waar zijn ParcelShops in Nederland?
Er is altijd wel een ParcelShop bij jou in de buurt! Bekijk hier de ParcelShops in Nederland.
Waar zijn ParcelShops in België?
Er is altijd wel een ParcelShop bij jou in de buurt! Bekijk hier de ParcelShops in België.
Moet ik verzendkosten betalen?
Bestellingen met een waarde boven de € 50 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België en Luxemburg. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan € 50 bedragen €4,95 voor de optie "thuisbezorgd" en €3,95 indien het pakket wordt afgehaald bij een DPD ParcelShop.
Wat zijn de verzendkosten buiten Nederland en België?
Hieronder een overzicht van de meest voorkomende landen en de tarieven: Voor alle landen, behalve Portugal, verzenden wij gratis vanaf € 150. Voor Portugal geldt een gratis verzending bij een bestelling vanaf € 200.
Betaal ik meer verzendkosten in een afgelegen gebied?
Binnen Nederland geldt er een extra toeslag van €7,50 voor afgelegen gebieden. Deze komt bovenop de reguliere verzendkosten bij bestellingen kleiner dan €50. Bij bestellingen groter dan €50 betaal je alleen de toeslag. De toeslag geldt binnen Nederland voor de volgende postcodes: 1156, 8881-8897, 9161-9164 en 1791-1797. Voor toeslag gebieden binnen de overige EU landen, verwijzen wij naar de website van DPD. De postcodes van de afgelegen gebieden per land kun je hier bekijken. De extra toeslagen per land zijn: Afhankelijk van het afleveradres moet je rekening houden met een aflevertijd tussen de 2-5 werkdagen.
Heb ik garantie?
Voor alle FormaFast producten geldt de wettelijke garantie dat onze producten voldoen aan de opgegeven product specificaties. Deze wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij werken volgens het HACCP systeem en worden periodiek door een extern bureau geaudit. Wij kopen enkel hoogwaardige producten, afkomstig van HACCP, IFS, BRC gecertificeerde fabrikanten en leveranciers.
Welke betalingsmethodes zijn er?
Je kunt bij FormaFast op de volgende manieren betalen: iDeal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Klarna, PayPal, Apple Pay, Belfius, KBC/CBC, Giropay en Sofort. Alle betaalmethodes zijn gratis m.u.v. PayPal (+ €1,00).
Moet ik verzendkosten betalen?
Bestellingen met een waarde boven de € 50 versturen wij geheel GRATIS binnen Nederland, België en Luxemburg. De verzendkosten voor bestellingen kleiner dan € 50 bedragen €4,95 voor de optie "thuisbezorgd" en €3,95 indien het pakket wordt afgehaald bij een DPD ParcelShop.
Hoe werkt achteraf betalen met Klarna?
Achteraf betalen is beschikbaar voor klanten uit Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk. Klanten uit Nederland en België hebben 30 dagen de tijd om de factuur te betalen nadat hun bestelling is verzonden. Voor klanten uit Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk geldt een betaaltermijn van 14 dagen. Zodra de bestelling is verzonden ontvang je een factuur via Klarna. De daadwerkelijke betaling regel je met Klarna en hiervoor zijn diverse betaalmethodes beschikbaar en de Klarna app. Voor meer informatie kun je kijken op de Klarna website.
Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Klarna een gegevenscontrole uit. Klarna hanteert hierbij een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacystatement. Mocht je verzoek tot achteraf betalen onverhoopt niet geautoriseerd worden, dan kun je altijd betalen via een andere betaalmethode.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Zolang een bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kan deze eenvoudig en kosteloos worden geannuleerd. Mail ons of neem telefonisch contact op.
Een annulering wordt altijd per e-mail bevestigd en indien er reeds een betaling heeft plaatsgevonden, zal het volledige bedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, worden teruggestort.
De bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen, wat kan ik doen?
Laat het ons binnen 14 dagen na de dag van ontvangst weten.
Wij vragen je om daarbij de volgende gegevens te vermelden:
Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Eventueel kun je gebruik maken van het standaard formulier "Modelformulier voor herroeping". Wij zullen de annulering binnen 72 uur per email bevestigen en dan heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten te retourneren.
De producten dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Wanneer een product gebruikt of beschadigd is, kunnen wij een waardevermindering doorberekenen. Voor het beoordelen van de meeste producten (met name voedingsproducten) is het niet nodig om de producten uit te pakken. Gebruikte of geopende producten zijn dan niet meer verkoopbaar, waardoor de waardevermindering 100% is.
Na ontvangst van de retourzending worden de producten binnen 72 uur beoordeeld op de originele staat van de productverpakking. Eventuele onvolkomenheden en/of beschadigingen worden binnen deze 72 uur per email gecommuniceerd.
Naar welk adres kan ik mijn pakket retourneren?
FormaFast B.V.
Marie Curieweg 1B
6045 GH Roermond
Nederland
Welke kosten worden er vergoed?
Indien er onvolkomenheden zijn aan het geleverde product dan nemen wij alle kosten voor onze rekening, de aankoopkosten van het product, eventuele verzendkosten en tevens de kosten voor de retourzending. In alle andere gevallen vergoeden wij de volledige aankoopkosten, inclusief eventuele verzendkosten, mits de producten in originele staat retour worden ontvangen. De kosten voor het retour sturen van het pakket zijn voor rekening van de klant.
Wanneer ontvang ik de terugbetaling?
Terugbetaling volgt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen na ontbinding. Voor een goede afwikkeling is het van belang dat de producten binnen de termijn van 14 dagen, na ontvangst of na aanmelding retour, zijn teruggestuurd naar ons magazijn. Het verschuldigde bedrag storten wij terug op de bankrekening of creditcard waarvan wij de betaling ontvangen hebben.
Hoe zorgen wij ervoor dat er echte productreviews op de website geplaatst worden?
Op onze webshop hebben wij 2 maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat onze productreview echt zijn: